Essee: Digikirjaoskusest on saanud ellujäämisoskus

Kaugõpe on pannud proovile nii õpetajate kutseoskused kui ka tehnoloogiasuutlikkuse.
Ekraani ees kõikvõimalikke ülesandeid korraga täites on nad nagu moodsad teadjamehed, kes paljusid komponente kokku segades tarkusi jagavad.

Tehniline arenguhüpe, mille on olude sunnil kaugõpetamisele suunatud õpetajad teinud, avaldab muljet. Veel mõni aasta tagasi olid sellised vigurid nagu Google Meet, Google ClassroomZoom ja MS Teams lähemalt tuttavad üsna vähestele. Nii-öelda klassikaline õpetaja töötas endiselt tahvli, kriidi ja viltpliiatsitega. Nüüdseks ei valmista ilmselt ka kõige paadunumale ludiidile probleeme liituda saadetud lingi kaudu virtuaalkonverentsiga või saata ise koosolekukutse laiali ja kolida koolitund virtuaalmaailma, täites ühtaegu nii õpetaja, moderaatori (kaks hilinejat on ukse taga), IT-abi („Õpetaja, miks minu mikrofon ei tööta?“), kasvataja-suhtekorraldaja kui ka raamatupidaja (kes kohal, kes puudub?) rolli. 
Loe edasi:    

https://www.ajakiri.ut.ee/artikkel/4070

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga